Mijający ostatni tydzień roku szkolnego uczniów kl. 2c był tygodniem uważności, wdzięczności i relaksacji.
Działanie to wykorzystywało umiejętności zdobyte na kursie nauki bycia w pełni uważnym i świadomym w ramach programu Erasmus +.
Każdego dnia dzieci uzupełniały klasowy dziennik uważności wypisując lub rysując na co zwróciły uwagę danego dnia rankiem. Było to ćwiczenie uważnej codzienności pomocne w zatrzymaniu się i zwróceniu uwagi na swoje otoczenie i samopoczucie.
Co to jest tak naprawdę ta uważność? To oznacza bycie świadomym, co jest tu i teraz: co właśnie widzimy, słyszymy, odczuwamy i jakich doświadczamy emocji. Uważność pomaga w regulacji emocji a narzędziem wykorzystanym do tego to prowadzony przez każdego z uczniów indywidualny dzienniczek wdzięczności. Przez systematyczne codzienne notowanie sytuacji, za które jesteśmy wdzięczni, uczymy się dostrzegać więcej pozytywnych aspektów w życiu. Skupienie uwagi na słowach wdzięczności może zmniejszyć wpływ negatywnych myśli i uczuć, utrzymując równowagę emocjonalną i ułatwiając radzenie sobie ze stresem. Uczniowie rozpoczęli tą praktykę wywodzącą się z założeń psychologii pozytywnej i być może będą nadal kontynuować. Trzecią częścią zadania na każdy dzień była ok.10minutowa relaksacja i skupianie się na oddechu.